Opbouwtraining Halve Marathon Eindhoven

Samen trainen naar de Halve Marathon van Eindhoven!

Onderstaande schema geeft een goede opbouw voor iedereen die, voor de eerste keer, een halve marathon willen lopen in Eindhoven. De halve marathon van Eindhoven is op 10 oktober 2021. Schrijf je hier in!

De zaterdagochtendtraining is een halve marathon-training voor alle trainingsgroepen.

Vanaf a.s. zaterdag 3 juli is de starttijd van de trainingen voor de halve marathon vervroegd naar 8.30u. Het vertrek is vanaf het plein bij het VTA. De trainingen zijn voor iedereen die zijn of haar conditie zover op wil bouwen of op peil wil houden dat het goed mogelijk is om in oktober een halve marathon te lopen. De training is geschikt voor iedereen die op dit moment al rustig 10 km kan hardlopen. Zowel beginners als de meer getrainde lopers zijn welkom.

In overleg met de trainer zal ook af en toe de training in het Sonse bos plaats vinden.

De trainingen starten op Zaterdagochtend om 8:30 uur op de Ouverture. De training is onder begeleiding van trainer Willie.

DatumKerntrainingHerhalingenTempoDoel training
za 19-610km1VVlotte 10km als test
za 26-612km1LLangzame opbouwduurloop
za 3-74’L-30”S13L-VWisseltempoloop
Loop duidelijk met verschillende tempo’s
za 10-710km-4km1V-L10 km vlotop wedstrijdtempo als test, je mag dus nog niet moe zijn 4 km uitlopen
za 17-74’R-1’V12R-VWisseltempo loop. Zie 3-7
za 24-760’L-15’V1L-VLangzame duurloop met versnelling aan t einde
za 31-74 km R-1 km V3R-VZie 3-7
za 7-814 km R1RRustige duurloop
za 14-815 Km1R-V7.5 Km heen en 7.5 Km terug over zelfde parcours maar dan 2 min sneller
za 21-812 km -4 km1V-L12 km wedstrijdtempo, je mag dus nog niet echt moe zijn .Daarna 4 km uitlopen
za 28-815 km met 10 x 30”forse versnelling1R-SRustige duurloop met iedere 1500m een forse versnelling
za 4-918 km langzame duurloop1LLangzame duurloop. Wennen aan lang bezig zijn. Je mag niet moe worden
za 11-914 km – 4 km1V-L14 km wedstrijdtempo. Je mag nog niet te moe zijn . Daarna 4 km uitlopen
za 18-918 km1LLangzame duurloop . Je mag niet moe worden!!!!!!
za 25-916 km langzame duurloop
7e,8e,9e versnellen
1L-VLangzame duurloop met snel tussenstuk
za 2-1010 km wedstrijdtempo
2km uitlopen
1V-LLopen op wedstrijdtempo kijken of het een goed tempo voor jou is
za 9-1030’ rustig inlopen1RLekker even loslopen
zo 10-10½ marathon1VHave Fun

Elke zaterdagochtend kan er een opbouwtraining gevolgd worden voor de halve marathon van Eindhoven. Bekijk hierboven het schema.